箏の琴を演奏するときの手の位置.右手の位置-菅掻:親指で弦を打ち他の指がカキをひく.小爪:親指の上向打弦.連:数本の弦をひと当りしたあとの親指の位置.返爪:親指の打弦.左手の位置-柱の下方で休ませているときの手.弦を押さえて半音高めるとき/(Positions of the hands in playing the So-no-koto. Right-hand positions: Suga-kaki: thumb striking the string, fingers playing kaki. Ko-tsume: up-stroke of the thumb. Ren ... Kaeshi-zume ... Left-hand ... The hand at rest below the brigdes. Pressing ...)

箏の琴を演奏するときの手の位置.右手の位置-菅掻:親指で弦を打ち他の指がカキをひく.小爪:親指の上向打弦.連:数本の弦をひと当りしたあとの親指の位置.返爪:親指の打弦.左手の位置-柱の下方で休ませているときの手.弦を押さえて半音高めるとき/(Positions of the hands in playing the So-no-koto. Right-hand positions: Suga-kaki: thumb striking the string, fingers playing kaki. Ko-tsume: up-stroke of the thumb. Ren ... Kaeshi-zume ... Left-hand ... The hand at rest below the brigdes. Pressing ...)

caption 箏の琴を演奏するときの手の位置.右手の位置-菅掻:親指で弦を打ち他の指がカキをひく.小爪:親指の上向打弦.連:数本の弦をひと当りしたあとの親指の位置.返爪:親指の打弦.左手の位置-柱の下方で休ませているときの手.弦を押さえて半音高めるとき/(Positions of the hands in playing the So-no-koto. Right-hand positions: Suga-kaki: thumb striking the string, fingers playing kaki. Ko-tsume: up-stroke of the thumb. Ren ... Kaeshi-zume ... Left-hand ... The hand at rest below the brigdes. Pressing ...)
note
book title 日本の音楽と楽器
author ピゴット/(Piggott, Francis Taylor, Sir, 1852-1925)
year 1893
Library Number ML/340/Pi
author 002875680
GID GP058021
PhotoCD no. 401