能.これは豊臣時代に頂点に達した演技の一種である.太閤秀吉の強い個性が先頭に立っていたこの短い時代,1570年から1600年の間は足利将軍の地味な隠遁趣味とは著しい対比で華々しい軍事宮廷によって特徴づけられた.今問題にしているこの一枚は三条小鍛冶 .../(The No. This was a kind of dramatic performance, which reached its climax in the Toyotomi period. This short epoch, between the years of 1570 and 1600, in which the strong personality of the Taiko Hideyoshi stands foremost, was characterized by its ...)
  • TOP
  • キーワードで探す
  • 能.これは豊臣時代に頂点に達した演技の一種である.太閤秀吉の強い個性が先頭に立っていたこの短い時代,1570年から1600年の間は足利将軍の地味な隠遁趣味とは著しい対比で華々しい軍事宮廷によって特徴づけられた.今問題にしているこの一枚は三条小鍛冶 .../(The No. This was a kind of dramatic performance, which reached its climax in the Toyotomi period. This short epoch, between the years of 1570 and 1600, in which the strong personality of the Taiko Hideyoshi stands foremost, was characterized by its ...)

能.これは豊臣時代に頂点に達した演技の一種である.太閤秀吉の強い個性が先頭に立っていたこの短い時代,1570年から1600年の間は足利将軍の地味な隠遁趣味とは著しい対比で華々しい軍事宮廷によって特徴づけられた.今問題にしているこの一枚は三条小鍛冶 .../(The No. This was a kind of dramatic performance, which reached its climax in the Toyotomi period. This short epoch, between the years of 1570 and 1600, in which the strong personality of the Taiko Hideyoshi stands foremost, was characterized by its ...)

line01

被写体 能.これは豊臣時代に頂点に達した演技の一種である.太閤秀吉の強い個性が先頭に立っていたこの短い時代,1570年から1600年の間は足利将軍の地味な隠遁趣味とは著しい対比で華々しい軍事宮廷によって特徴づけられた.今問題にしているこの一枚は三条小鍛冶 .../(The No. This was a kind of dramatic performance, which reached its climax in the Toyotomi period. This short epoch, between the years of 1570 and 1600, in which the strong personality of the Taiko Hideyoshi stands foremost, was characterized by its ...)
注記
掲載書名 維新前の日本の衣服
編集者名 オガワ カズマサ ( 小川 一眞 )/(Ogawa, Kazumasa, 1860-1929)
年代 [1895]
請求番号 YP/3/Og
図書ID 000020628
GID GJ008013
PhotoCD no. 92083