木彫.日本の漁師とタコすなわち蛸との間の死闘.日本の木彫は時々彫刻の価値を高める.それはしばしばグロテスクだが,この例は解剖学の完全な知識と表現上の技巧を示すのに役立つ.果てしない忍耐と細部への微細にわたる注意がすべてのそうした仕事の特徴である/(Wood carving. A battle royal between a Japanese fisherman and an octopus, or devil-fish. Wood carving in Japan sometimes rises to the dignity of sculpture. It is often grotesque, but this example serves to indicate a thorough knowledge of anatomy, and ...)
  • TOP
  • キーワードで探す
  • 木彫.日本の漁師とタコすなわち蛸との間の死闘.日本の木彫は時々彫刻の価値を高める.それはしばしばグロテスクだが,この例は解剖学の完全な知識と表現上の技巧を示すのに役立つ.果てしない忍耐と細部への微細にわたる注意がすべてのそうした仕事の特徴である/(Wood carving. A battle royal between a Japanese fisherman and an octopus, or devil-fish. Wood carving in Japan sometimes rises to the dignity of sculpture. It is often grotesque, but this example serves to indicate a thorough knowledge of anatomy, and ...)

木彫.日本の漁師とタコすなわち蛸との間の死闘.日本の木彫は時々彫刻の価値を高める.それはしばしばグロテスクだが,この例は解剖学の完全な知識と表現上の技巧を示すのに役立つ.果てしない忍耐と細部への微細にわたる注意がすべてのそうした仕事の特徴である/(Wood carving. A battle royal between a Japanese fisherman and an octopus, or devil-fish. Wood carving in Japan sometimes rises to the dignity of sculpture. It is often grotesque, but this example serves to indicate a thorough knowledge of anatomy, and ...)

line01

関連画像(同一掲載書の他の画像)

全30枚のうち9-16枚を表示 (全4ページ)

被写体 木彫.日本の漁師とタコすなわち蛸との間の死闘.日本の木彫は時々彫刻の価値を高める.それはしばしばグロテスクだが,この例は解剖学の完全な知識と表現上の技巧を示すのに役立つ.果てしない忍耐と細部への微細にわたる注意がすべてのそうした仕事の特徴である/(Wood carving. A battle royal between a Japanese fisherman and an octopus, or devil-fish. Wood carving in Japan sometimes rises to the dignity of sculpture. It is often grotesque, but this example serves to indicate a thorough knowledge of anatomy, and ...)
注記
掲載書名 日本:日本人によって記述され挿絵を入れられた 第1巻
編集者名 ブリンクリー/(Brinkley, F. (Frank), 1841-1912)
年代 c1897
請求番号 YP/5/Br
図書ID 000062653
GID GJ009028
PhotoCD no. C007004