箏の琴を演奏するときの手の位置.右手の位置-菅掻:親指で弦を打ち他の指がカキをひく.小爪:親指の上向打弦.連:数本の弦をひと当りしたあとの親指の位置.返爪:親指の打弦.左手の位置-柱の下方で休ませているときの手.弦を押さえて半音高めるとき/(Positions of the hands in playing the So-no-koto. Right-hand positions: Suga-kaki: thumb striking the string, fingers playing kaki. Ko-tsume: up-stroke of the thumb. Ren ... Kaeshi-zume ... Left-hand ... The hand at rest below the brigdes. Pressing ...)
  • TOP
  • キーワードで探す
  • 箏の琴を演奏するときの手の位置.右手の位置-菅掻:親指で弦を打ち他の指がカキをひく.小爪:親指の上向打弦.連:数本の弦をひと当りしたあとの親指の位置.返爪:親指の打弦.左手の位置-柱の下方で休ませているときの手.弦を押さえて半音高めるとき/(Positions of the hands in playing the So-no-koto. Right-hand positions: Suga-kaki: thumb striking the string, fingers playing kaki. Ko-tsume: up-stroke of the thumb. Ren ... Kaeshi-zume ... Left-hand ... The hand at rest below the brigdes. Pressing ...)

箏の琴を演奏するときの手の位置.右手の位置-菅掻:親指で弦を打ち他の指がカキをひく.小爪:親指の上向打弦.連:数本の弦をひと当りしたあとの親指の位置.返爪:親指の打弦.左手の位置-柱の下方で休ませているときの手.弦を押さえて半音高めるとき/(Positions of the hands in playing the So-no-koto. Right-hand positions: Suga-kaki: thumb striking the string, fingers playing kaki. Ko-tsume: up-stroke of the thumb. Ren ... Kaeshi-zume ... Left-hand ... The hand at rest below the brigdes. Pressing ...)

line01

被写体 箏の琴を演奏するときの手の位置.右手の位置-菅掻:親指で弦を打ち他の指がカキをひく.小爪:親指の上向打弦.連:数本の弦をひと当りしたあとの親指の位置.返爪:親指の打弦.左手の位置-柱の下方で休ませているときの手.弦を押さえて半音高めるとき/(Positions of the hands in playing the So-no-koto. Right-hand positions: Suga-kaki: thumb striking the string, fingers playing kaki. Ko-tsume: up-stroke of the thumb. Ren ... Kaeshi-zume ... Left-hand ... The hand at rest below the brigdes. Pressing ...)
注記
掲載書名 日本の音楽と楽器
編集者名 ピゴット/(Piggott, Francis Taylor, Sir, 1852-1925)
年代 1893
請求番号 ML/340/Pi
図書ID 002875680
GID GP058021
PhotoCD no. 401