花を活ける.生花は日本では芸術と科学の両方である.指導している原理は色の対照ではなく線の効果であり,規則的なものではない確かな均斉美である.多様な”花の流派”によって確立された伝統的な規則は16世紀以来普及してきた.複雑で難しいその主題は外国人に .../(Arranging flowers. The arrangement of flowers is both an art and a science in Japan. The guiding principle is not contrast of color but linear effect, and a certain symmetry without regularity. Traditional rules established by the various ...)

花を活ける.生花は日本では芸術と科学の両方である.指導している原理は色の対照ではなく線の効果であり,規則的なものではない確かな均斉美である.多様な”花の流派”によって確立された伝統的な規則は16世紀以来普及してきた.複雑で難しいその主題は外国人に .../(Arranging flowers. The arrangement of flowers is both an art and a science in Japan. The guiding principle is not contrast of color but linear effect, and a certain symmetry without regularity. Traditional rules established by the various ...)

被写体 花を活ける.生花は日本では芸術と科学の両方である.指導している原理は色の対照ではなく線の効果であり,規則的なものではない確かな均斉美である.多様な”花の流派”によって確立された伝統的な規則は16世紀以来普及してきた.複雑で難しいその主題は外国人に .../(Arranging flowers. The arrangement of flowers is both an art and a science in Japan. The guiding principle is not contrast of color but linear effect, and a certain symmetry without regularity. Traditional rules established by the various ...)
注記
掲載書名 日本:日本人によって記述され挿絵を入れられた 江戸版 第6部−第10部
編集者名 ブリンクリー/(Brinkley, F. (Frank), 1841-1912)
年代 c1897
請求番号 YP/5/Br
図書ID 000062794
GID GO010086
PhotoCD no. 367